Thursday, January 11, 2007

Inskolning, tant och annat

Det här har varit ett helt galen vecka! Vi har börjat skola in barnen på dagis, jag har varit på konferens med jobbet och så har jag fyllt år. Jag är helt slut och ska orka med ännu en dag! Pust!

Barnen stormtrivs på dagis, men de är lite försiktiga. Vi ska nog försöka lämna dem en stund imorgon, får se hur det går. Inskolningen är två timmar varje dag i två veckor, ett annorlunda upplägg mot vad jag varit med om förut. Jag vet inte än vad jag tycker om det, det får tiden utvisa. Något annat som är annorlunda är pedagogiken på Elliots avdelning. De har inga fasta tider för mellanmål, utelek osv, det enda som är fast är lunchen. I övrigt försöker de känna av vad barnen vill göra för att slippa avbryta dem i leken. Ett slags försök till demokrati på förskolenivå. Tanken är väldigt god, och jag börjar tro på konceptet även om jag var skeptisk i början. Jag är lite orolig för att barn som inte vågar ta för sig, min son då exempelvis, ska hamna i skymundan.

Hm, visst ja... så har man ju blivit tant också... fast födelsedagen har gått mig ganska obemärkt förbi, har haft så mycket att tänka på i övrigt. Ganska skönt faktiskt, jag tycker det är enbart jobbigt att fylla år faktiskt.

2 comments:

Anonymous said...

Men vad är det du säger...har jag missat din födelsedag...gaaaahhhhh.
GRATTIS GRATTIS GRATTIS vännen.

Linda

Anonymous said...

Hejsan hej. Jag skrev inne på din andra blogg men vet inte om du kollar där så jag skriver här oxå... Skulle vilja höra var jag får tag på beskrivningen till din fina födelsetavla? Mamma vill brodera en till min dotter och jag tyckte så mkt om din... Maila gärna caitafa@hotmail.com