Sunday, February 4, 2007

Varför tycker flugor om bajs?

Huuur kan en 3½-åring ha så många funderingar?!? Härom morgonen, när jag var som allra mest stressad att komma iväg till dagis, skulle Elliot gå på toaletten. Där kan han bli sittandes nästan hur länge som helst. Efter cirka tio minuter ropade han på mig och bad mig komma dit en sväng.

"Mamma, flugor tycker om bajs, varför då??"

Jag svarade det bästa jag kunde och hoppades att han skulle vara nöjd så, och vara klar så att vi kunde bege oss. Men icke...

"Mamma, fåglar tycker om båbör (=blåbär), varför då??"

Återigen, jag svarade så gott jag kunde och hoppades att han skulle vara nöjd den här gången. Men nää...

"Mamma, en del fåglar går på gräset, varför dåååå??"

Hmm... jo, vi kom iväg till slut, om än något försenade.

No comments: