Saturday, November 1, 2008

Vinter!

Vintern är här! I alla fall tillfälligt... Barnen var överlyckliga igår när de vaknade och tittade ut genom fönstret. Snabbt fram med overaller, galonvantar och vinterstövlar. Storebror hann göra en snögubbe redan innan dagis, medan jag sopade av snön från bilen. Efter dagis blev det pulka för hela slanten. Tänk att det är lika roligt varje år, första snön är nästan bästa dagen på året...














Så här vackert var det idag när jag och lillebror gick på promenad. Trots att det var nästan 10 minusgrader kändes det inte alls kallt.














Nu hoppas jag för barnens skull att snön stannar ett tag. Och lite för min egen skull också, det blir så mycket ljusare och härligare.

Ha en fin kväll!

1 comment:

hundmys said...

Hejsan! Såg din gamla blogg för sökte efter en beskrivning på raggsockor på nätet och såg då din gamla blogg där du stickat sockar efter en gammalbeskrivning! Det var ett bra tag sedan jag stickade så jag har letat efter beskrivning på nätet men ingen har passat! Har du möjlighet att skicka mig din beskrivning? Skulle bli så tacksam för jag hhar påbörjat skaftet på en socka som jag sedan ska skicka till min dotter som bor utonlands!
Vill också nämna att du verkligen har tagit vackra vinterbilder för jag själv tar bilder när jag är ute med hunden!
Glada stickhälsningar//Pia