Thursday, December 21, 2006

"Jag tror på ett liv efter julen"

var det en dam som sa i kön vid strutsfarmen idag, det fick mig att varva ner en aning. Det är ju faktiskt så, även om det ibland känns som tidens ände när man stressar runt. Jag borde också försöka tro på ett liv efter mammaledigheten. Jag börjar jobba snart och har lite ångest, vill hinna göra så mycket innan. Men livet tar faktiskt inte slut för att man börjar jobba, det blir bara lite annorlunda.

Vi var som sagt på strutsfarmen idag, handlade sista julklappen. Naturligtvis tog vi en titt på strutsarna, till barnens stora förtjusning. Orädda Melvin ville gå fram och klappa, men där satte jag stopp *ler*... Tuppen Vippe var riktigt kärlekskrank, och betäckte höna efter höna. En nyfiken treåring undrade förstås vad de pysslade med... så nu har vi klarat av första "barn-blir-till-snacket"... tidigare än jag hade trott.

1 comment:

Anonymous said...

*L*

Är det en sån där farm som gör lampor av strutsäggskal och annat lajban eller säljer de bara köttet??

L