Wednesday, December 13, 2006

Lyckorus, lucia och magsjuka

Barnen har gått sitt allra första luciatåg idag, på öppna förskolan. De gjorde succé som söta små pepparkaksgubbar. Man blir så stolt i mammahjärtat när de sjunger "tipp tapp" för fulla muggar :). Om det inte fanns så många perversa puckon på nätet kunde jag lagt ut en bild på mina små älsklingar, men eftersom det ju finns såna så tänker jag inte exponera mina barn här.

Magsjuka... ja, tack o lov har vi inte drabbats än, men det är väl bara en tidsfråga. Det var en mamma på öf som tog dit sitt barn idag trots att de nyss blivit friska från magsjuka. Hallå, hur självisk får man vara?!?! Bara för att dottern skulle blivit så ledsen om hon missat luciatåget. Ja, så klart hon hade blivit, men ändå. En förkylning ok, men magsjuka, det vill väl ingen människa smittas av?!

Och så var det lyckoruset... jag känner mig lite barnsligt lycklig idag... kan inte berätta varför, men det känns braaaaa..! Så skönt att få känna sig så ibland.

Förresten, såg ni "Bonde söker fru"? Hur gulliga är de inte, Marita och Micke?! Tänk att få vara så nyförälskad, det saknar jag!

1 comment:

Anonymous said...

å vad härligt med lyckorus...blir ju nyfis på vad du styr med för att känna så...släng hit lite lyckostoft please.

Jäkla skitmorsa som inte stannar hemma med sina baciller, jag hade blivit vansinnig och bett tanta gå hem...grrrrrrrrr man vill ju inte ha magsjuka ju och speciellt inte till jul. hoppas ni klarar er...knapra vitpeppar.

Kram