Tuesday, October 10, 2006

Hur mycket orkar man?

Idag har jag äntligen kunnat träna efter min långvariga förkylning, och det var helt underbart! En riktig utrensning, nu känner jag mig nästan frisk. Dessutom börjar jag få så bra flyt i träningen. Har hittat en bra serie rörelser, och kan koncentrera mig på själva rörelsen istället för vad som ska komma härnäst. Ser fram emot en intensivhelg med yoga i november, ska bli skönt att få komma vidare och få lite nya tips.

Jag har länge funderat på att läsa vidare, och nu tror jag att jag har kommit på vad jag vill läsa. Jag vill bli lärare. Det har funnits med länge i mina tankar, och det känns så rätt. Men orkar man? Jag har ju redan fyra års studier på högskola med de skulder som följer med där, så att gå på studiemedel är inte att tänka på. Då återstår att jobba kanske 75-85% och samtidigt plugga halvtid. Och halvtid... det innebär minst åtta års studier, för jag kan inte tillgodoräkna något från min ingenjörsutbildning. Men det kanske är värt det, om jag hittar rätt vill säga. Tål att tänkas på i alla fall. Och ringa en studievägledare.

Denna kväll fortsätter med jobb... *suck* Har tagit på mig lite för mycket, så jag måste verkligen jobba undan lite.

No comments: