Wednesday, October 11, 2006

Älgjakt

Det är älgjakt här den här veckan, något som märks genom att världen liksom stannat av en aning. Det är mindre folk i rörelse, nästan mindre än under sommarsemestern. Men en 3-åring borde väl inte märka av det, eller?! Elliot har dock stenkoll. Han väckte mig kl 5:30 i morse med frågan:

Mamma, varför jagar de älgarna i skogen?

Hm, det är inte lätt att komma med en pedagogisk förklaring på den frågan innan man ens har vaknat, det kan jag lova...

Idag har verkligen varit en dag med motgångar. Ni vet en sån där dag då allt går fel. Jag spillde ut vällingen i micron i morse, tappade sonens müslitallrik i golvet osv. Och så fick jag backning på bilbesiktningen... suck! Och inte för vad som helst, utan för att positionsljuset var trasigt. Ombesiktning för trasiga glödlampor, hur retsamt kan det bli?! Vi bytte en trasig halvljuslampa igår, men hade inte en tanke på dessa. Jag visste inte ens att det fanns positionsljus på en personbil. Hur som helst, av någon underlig anledning har jag ändå lyckats hålla humöret på topp hela dagen, det känns så skönt att lyckas trotsa alla motgångar på något sätt.

1 comment:

Anonymous said...

Ja denna älgjakt, bonden här brevid kommer i karavan med sina jaktkompisar och har med sig minst en älgstackare per gång, ibland har de rådjur oxå...får man det såhär års??