Thursday, November 16, 2006

Allting har en ända, men korven den har två

Vem har kommit på ett sånt fånigt ordspråk?! Hur som helst, det passar rätt bra in på idag. Jag har med sorg i hjärtat beslutat mig för att låta en av våra katter somna in. Hon är inte sjuk, vilket gör det hela snäppet jobbigare. Problemet är att hon pinkar inne. På sommaren går det bra, då går hon ut och gör sina behov, men så fort det kommer snö så vägrar hon. Och låda fungerar heller inte.

Idag var det sonens overall som blev drabbad. Den hade ramlat av kroken och låg på golvet. Det är så hon gör, hittar saker som är felplacerade och pinkar där. Och med två barn i huset är det ganska ofta saker och ting är felplacerade... liksom...

Det är samma sak varje vinter, och jag vet ju att det spelar ingen roll vad vi gör. Hur ofta jag än byter sand i lådan, hur många gånger jag tvingar henne att gå ut fast hon inte vill... hon pinkar ändå inne. Och det fungerar inte längre.

Förra vintern försökte jag omplacera henne, men vem vill ta hand om en 10 år gammal katta, hur underbar och go' hon än är?!

Jobbigt, jobbigt, jobbigt...

1 comment:

Anonymous said...

Å fy fan, kramar i massor. Hua vad det är jobbigt att ta ett sånt beslut *minns men sorg mina tösor*

Kram kram kram