Saturday, November 25, 2006

Varför lär man sig aldrig?!

Varje år tänker jag samma sak: "Nästa år SKA jag handla julklappar i tid så att jag slipper julhetsen". Men gör jag det?! Nä. Idag har vi trängts med hundratals andra på Ikea och Toys 'R Us. Intensivt och varmt. Men eftersom vi har världens mest tålmodiga barn så gick det bra det också *ler stolt*.

Elliot önskar sig en "gammal båt" precis som Pippi har. Och det får han... ett piratskepp à la playmobil. Och Melvin som sabbar sångstunden på öppna förskolan med att prompt plinka sin egen melodi på frökens gitarr ska få en egen sådan. Bortskämda barn, har vi?!

Och varm i hjärtat fick jag idag se min annars så blyga Elliot springa in i lekhörnan på Ikeas restaurang och kasta sig in i leken tillsammans med de andra barnen. Han pratade och busade som aldrig förr. Jag har varit så orolig för hur det ska gå när han börjar dagis eftersom han varit så tillbakadragen, men nu börjar jag få hopp. Underbart!

1 comment:

Anonymous said...

Å vad härligt, heja Elliot du kommer fixa dagis galant :)

Kricka har tagit semester på tisdag och så har vi skaffat barnvakt så vi får julshoppa färdigt...sedan ska jag sitta här och dricka glögg och knapra pepparkakor när alla andra stressar moahahahahahahahahah


Kram