Tuesday, November 14, 2006

Blivande hockeyproffs?

Jo, jag tror att jag har ett sånt i familjen... Idag baxade storebror ner sitt innebandymål (som är ett hockeymål i hans värld) i tvättstugan. Väl där plockade han fram sina hockeyklubbor (riktiga förstås, avsågade i rätt längd) och puckar, och sköt så att det ekade i hela huset. Efterföljande målgester och gläderop var heller inte att leka med. Stackars mitt nylagda klinkergolv säger jag bara!

Och jo, jag får se mig själv som korvförsäljande mamma i ishallen framöver gissar jag, verkar väääldigt svårt att undvika. Mina tappra försök att få honom intresserad av andra saker har inte burit frukt. Som t ex våra strapatser på Skogsknopp och -knytte. Knyttefröken stod framför ett rävgryt och frågade vem som grävt där. Ingen av de blyga barnen vågar gissa, förutom den självsäkraste av dem alla, Elliot, som stolt deklarerar att där har minsann grävskopan grävt. Jo... hockey, lastbilar och grävskopor... inget annat roar en Elliot...

No comments: